هر آنچه باید درباره صفحه مشترکین مبیننت بدانید
در این متن سعی داریم نحوه ورود و استفاده از صفحه مشترکین را بیان کنیم. همچنین به ذکر مواردی میپردازیم که شما مشترکین گرامی با انجام آن به راحتی قادر خواهید بود به اطلاعات کاربری خود دست پیدا کنید و به امکاناتی نظیر تغییر رمز، خرید حجم اضافه، تغییر طرح، چگونگی استفاده از هدایا و نحوه خرید و استفاده از گیگپک و … دسترسی خواهید داشت.
نحوه دسترسی به حساب کاربری مشترکین مبیننت
- به آدرس my.mobinnet.ir وارد شوید.
- با انتخاب گزینه «ثبت نام» شمارهی تلفن همراه و کد امنیتی درج شده را وارد نمایید و دکمه مرحله بعد را کلیک کنید.
- کد فعالسازی حساب کاربری به شماره همراه واردشده، پیامک خواهد شد.
- در مرحله بعد، کد فعالسازی، نام و نام خانوادگی، رمز عبور (حتما باید بیش از ۶ کاراکتر و شامل حروف و اعداد باشد) را وارد نمایید.
- با کلیک بر روی دکمه «به ما ملحق شوید» وارد صفحه «ثبت سرویس» خواهید شد.
- در این صفحه، سرویس TD-LTE را در نوار کشویی «سرویس محبوب من» انتخاب نمایید. سه فیلد «نام مستعار، شناسه اشتراک و رمز عبور» را نیز تکمیل نموده و دکمه «ثبت سرویس» را کلیک کنید.
- «نام مستعار» نامی است که برای حساب کاربری خود انتخاب میکنید و با آن نام وارد صفحه مشترکین خواهید شد.
- «شناسه اشتراک» یا MSISDN و «رمز عبور» یا PUK1 اطلاعات سرویس شما میباشد که هم عاملنصب در اختیار شما قرار میدهد و هم با پیامک و ایمیل، بعد از فعالسازی سرویس برای شما ارسال خواهد شد.
- با تکمیل گزینه مذکور، حساب کاربری شما ایجاد شده و میتوانید وارد پروفایل خود در صفحه مشترکین شوید.
- چنانچه دو یا چند سرویس TD-LTE دارید کافیست در پروفایل خود بر روی گزینه «اشتراک جدید» کلیک کرده و با وارد نمودن شناسه اشتراک و رمز عبور سرویس جدید، آن را نیز ثبت نمایید.
- در صورت تمایل به تغییر نام مستعار، در صفحه مشترکین خود گزینه «ویرایش اشتراک ها» را انتخاب نمایید.
- با ایجاد حساب کاربری برای مراجعات بعدی به صفحه مشترکین، آدرس my.mobinnet.ir را وارد نموده و این بار بر روی گزینه «ورود» کلیک نمایید.
- شماره تلفن همراه (همان شماره تلفن همراه هنگام ثبتنام) و رمز عبور (همان رمز عبور بیش از ۶ کاراکتری) را وارد نموده و با انتخاب گزینه «ورود به شبکه مبین نت» به امکانات صفحه مشترکین دسترسی خواهید داشت.
توجه داشته باشید که شماره تلفن همراه اعلامشده شماره تماس ارتباطی مبیننت با مشترکین خواهد بود و شما از طریق آن از کلیه اخبار و اطلاعرسانیهای مرتبط با حساب کاربری خود مطلع خواهید شد.
در صورت فراموشی رمز عبور حساب کاربری چه باید کرد؟
در صورتیکه کلیه مراحل قبلی را طی کرده و در مراجعات مجدد به پروفایل، رمز عبور خود را فراموش نمودهاید به سادگی میتوانید رمز عبور خود را بازیابی نمایید. برای این کار کافیست:
- به آدرس my.mobinnet.ir وارد شوید.
- سربرگ «بازیابی رمز عبور» را کلیک نمایید.
- «شماره همراه» و «کد امنیتی درج شده» را وارد نمایید و دکمه «مرحله بعد» را کلیک کنید.
- کد فعالسازی به شماره همراه وارد شده، پیامک خواهد شد.
- با واردنمودن کد فعالسازی و رمز عبور جدید و تکرار آن، دکمه تغییر رمز عبور را انتخاب کنید. از این پس با رمزعبور جدید میتوانید وارد صفحه مشترکین خود شوید.
نحوه تمدید، تغییر یا رزرو طرح در حساب کاربری مشترکین مبیننت
- به آدرس my.mobinnet.ir وارد شوید.
- سربرگ «خرید خدمات» را انتخاب نمایید. در این سربرگ گزینههایی با عنوان «تغییرطرح» ، «تمدیدطرح» و «خرید حجماضافه» برای کاربران فراهم است.
- «تمدیدطرح» برای خرید مجدد طرح کنونی سرویس شما میباشد.
- جهت خرید طرح دیگری غیر از طرح کنونی میتوانید به گزینه «تغییر طرح» مراجعه نمایید.
- در صورتی که حجم طرح کنونی شما به اتمام رسیده اما هنوز زمانی برای استفاده از آن باقی ماندهاست میتوانید به جای خرید طرح جدید، بستههای «حجم اضافه» را خریداری نمایید.
- در صورتی که مایل به تغییرطرح خود باشید، با انتخاب گزینه «تغییرطرح» در صفحه باز شده لیستی از طرحها نمایش داده میشود که میتوان با انتخاب دکمه «خرید» ، طرح مورد نظر را فعال نمود. در صورتیکه دکمه «رزرو» انتخاب گردد پس از خرید طرح، طرح مورد نظر در بانک رزرو قرار گرفته و مشترک یکسال زمان دارد تا طرح رزرو شده را فعال نماید.
گیگپک چیست؟
گیگپک به بستههای اینترنت با حجم و مدت زمان مشخص گفته میشود. برای مثال، گیگپک ۵ گیگابایتی ۷ روزه، بسته اینترنتی با حجم ۵ گیگابایت است که بایستی پس از فعال سازی، در طولمدت ۷ روز استفاده شود. جهت استفاده از بسته گیگپک باید حتما طرح فعال داشته باشید.
جهت خرید و فعالسازی گیگپک لازم است:
- با مراجعه به آدرس my.mobinnet.ir وارد صفحه کاربری خود شوید.
- در قسمت «وضعیت طرح اشتراکی» گزینه «خرید خدمات» و سپس «خرید گیگپک» را انتخاب نمایید.
- با انتخاب دکمه «خرید» اقدام به خرید گیگپک نمایید.
- در صورت عدم تمایل به خرید گیگپک امکان رزرو آن در بانک رزرو فراهم است. با انتخاب دکمه «رزرو» گیگپک موردنظر پس از پرداخت هزینه آن در بانک رزرو قرار گرفته و یکسال زمان دارید تا آن را فعال نمایید.
خرید IP ثابت:
استفاده از IP استاتیک زمانی مطرح میشود که برای مثال یک webserver داخلی باشد و شما قصد دارید از طریق اشتراک اینترنت امکان استفاده از آن را در اختیار مشترکین خارجی بگذارید یا زمانیکه قصد دارید به سایتهای نیازمند شناسایی افراد با توجه به سوابق (منابع اطلاعاتی، بازیهای رایانهای، فضای امنیتی) وارد شوید. همچنین یکی دیگر از موارد استفادهی آن در جهت استفاده از دوربینهای مداربسته در شبکه و یا تقاضای اتصال video conference از خارج شبکه داخلی است. با توجه به نیازهای مطرحشده، مبیننت امکان خرید آیپی ثابت را در اختیار مشترکین خود قرار داده است. برای این امر مانند مراحل قبل باید:
با مراجعه به آدرس my.mobinnet.ir وارد صفحه کاربری خود شوید.
- از قسمت «خرید خدمات» گزینه «خرید IP» را انتخاب نمایید.
- مدت زمان IP دلخواه خود را انتخاب کنید.
- با انتخاب گزینه «خرید» و تکمیل اطلاعات درخواستی شامل نام و نامخانوادگی، تلفنهمراه و آدرس ایمیل، سفارش شما ثبت میگردد و ظرف مدت ۴۸ ساعت کاری، IP ثابت شما به آدرس ایمیل ذکرشده ارسال خواهد شد.
سایر امکانات صفحه مشترکین مبیننت
سربرگ پیشخوان:
در صفحه پیشخوان اطلاعات مربوط به سرویس و مشخصات اشتراک خود را که شامل موارد زیر است میتوانید مشاهده کنید:
- حجم باقیمانده طرح کنونی به گیگابایت
- زمان باقیمانده طرح کنونی به روز
- بازه اعتبار اشتراک شامل تاریخ شروع و پایان سرویس
- مشخصات اشتراک شامل نام و شناسه اشتراک
- امکان مشاهده و خرید IP ثابت و گیگپک
- امکان شرکت در نظرسنجیها و ارائه انتقادات و پیشنهادات در قسمت پایین صفحه
صفحه گزارشات:
در سربرگ گزارشات امکان گزارشگیری از پرداختها و کارکرد اینترنت وجود دارد.
در قسمت گزارش پرداختها میتوانید جزئیات کلیه پرداختهایی را که تاکنون بابت خدمات و طرحهای سرویس خود پرداخت نمودهاید، مشاهده نمایید.
در قسمت جزئیات کارکرد اینترنت میتوانید بازه زمانی موردنظر خود را انتخاب و در این بازه زمانی جزئیات مصرف سرویس خود را مشاهده نمایید. همچنین مصرف شما در قالب نموداری نیز نمایش داده خواهد شد.
پشتیبانی و راهنما:
در قسمت «پشتیبانی» گزینههای ثبت تیکت، تیکتهای من و تماس با ما قابل مشاهده است.
با انتخاب گزینه «ثبت تیکت» این امکان برای کاربران فراهم است تا با وارد نمودن اطلاعات خود و توضیح در باب مشکل پیش آمده، کارشناسان پشتیبانی مبیننت را در جریان مشکل قرار دهند تا واحد پشتیبانی راهنماییهای لازم را از طریق ایمیل ثبت شده کاربر در اختیار ایشان قرار دهند. با انتخاب گزینه «تیکتهای من» کاربران قادر خواهند بود مراحل رسیدگی به تیکت ثبت شده را مشاهده نمایند.
در قسمت «راهنما» نیز سوالات متداول آورده شده است که جهت مشاهده کافیست بر روی هر سوال کلیک نمایید. همچنین امکان دانلود قراردادی که کاربران با شرکت مبیننت منعقد کردهاند مهیاست. فایل کاملی نیز با عنوان «راهنمای سرویس TD-LTE» برای راهنمایی هرچه بیشتر کاربران در این قسمت بارگذاری شده است.
چنانچه پس از مطالعه این مقاله، جهت دسترسی به هرکدام از سربرگها با مشکل یا سوالی مواجه شدید، کارشناسان پشتیبانی شرکت مبیننت آماده ارائه راهکارهای لازم در خصوص رفع مشکل شما هستند. برای صحبت با کارشناسان مبیننت تنها کافی است با شماره تلفن سراسری ۱۵۷۵ تماس حاصل نمایید.