اخبار و مقالات

تازه‌ترین اخبار و مقالات مبین‌نت را مشاهده کنید.

۱۲:۴۵:۰۰ ۱۳۹۹-۱۰-۲۳

عیب‌یابی اختلال در سرویس اینترنت با نسخه جدید اپلیکیشن مبین‌نت

وجود اپلیکیشنی جامع، همراه با قابلیت‌های ویژه می‌تواند لذت استفاده از اینترنت پرسرعت را برای کاربران دوچندان کند. مبین‌نت برای بهبود تجربه مشترکین، قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است.

شما می‌توانید با نصب نسخه جدید اپلیکیشن مبین‌نت از امکانات ابزار عیب‌یابی در این نسخه بهره‌مند شوید؛ این ابزارها در نسخه دسکتاپ نیز قابل دسترسی هستند. با استفاده از نسخه جدید اپلیکیشن مبین‌نت، دیگر نیاز نیست مشترکین سرویس TD-LTE، در صف انتظار پشتیبان تلفنی وقت خود را صرف و یا برنامه‌های غیرکاربردی را بر روی سیستم شخصی‌شان نصب کنند.

اختلال در سرویس اینترنت اتفاقی است که اکثر کاربران حداقل یکبار با آن مواجه شده‌اند. اما پیدا کردن علت این اختلال شاید کار ساده‌ای برای تمامی مشترکین نباشد چون این فرایند نیازمند بررسی وضعیت اتصال به شبکه، اتصال به مودم و همچنین تست سرعت اینترنت است. در حقیقت پیدا کردن علت اختلال کاری زمان‌بر و پیچیده است که می‌تواند کاربران را از ابتدا منصرف کند.

کاربران اینترنت تاکنون برای اینکه بتوانند وضعیت اتصال خود را به اینترنت بسنجند، نیازمند دانلود و نصب برنامه‌های مختلفی در این زمینه بوده‌اند. نصب چند برنامه برای ارزیابی وضعیت اتصال و همچنین کیفیت اینترنت دریافتی، هم سیستم کاربران را کند می‌کند و هم گاهی اطلاعات دقیق و مناسبی در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد. علاوه‌بر این، مشترکین برای آگاهی از وضعیت دقیق شبکه و سرویس خود می‌بایست زمانی را صرف تماس با پشتیبانی تلفنی یا ثبت‌تیکت در وب‌سایت و … کنند.

معرفی ابزار عیب‌یابی و بررسی ارتباط با شبکه در اپلیکیشن مبین‌نت

مبین‌نت برای افزایش سرعت رسیدگی به امور مشترکین خود، ابزار عیب‌یابی و بررسی ارتباط با شبکه را به نسخه جدید اپلیکیشن خود اضافه کرده است. این ابزارها در نسخه دسکتاپ این برنامه نیز موجود هستند. اگر شما در وضعیت اینترنت یا اتصال خود به شبکه مشکلی احساس می کنید، می‌توانند با مراجعه به این ابزار، ضمن بررسی ارتباط خود با مودم، اینترنت داخلی و بین‌الملل و همچنین DNS جهانی و وضعیت پارامترهای سیگنالی مودم را ارزیابی کنید. امکان انجام «تست سرعت» نیز در این ابزار وجود دارد.

چگونه اپلیکیشن جدید مبین‌نت را نصب کنیم؟

برای استفاده از امکانات جدید اپلیکیشن مبین‌نت، می‌توانید روی  لینک زیر کلیک کنید تا پس از دانلود و نصب نسخه مورد نظر خود، از امکانات و ویژگی‌های جدید آن بهره‌مند شوند. تنها توجه داشته باشید در حال حاضر این نسخه تنها بر روی سیستم اندروید، ورژن های بالای 5 قابل استفاده می باشد.

لینک اپلیکیشن موبایل (قابل اجرا بر روی اندروید 5 به بالا)

ابزارهای ذکر شده در نسخه دسکتاپ این برنامه نیز قابل دسترسی هستند. برای دانلود نسخه دسکتاپ، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

لینک نسخه دسکتاپ (.exe)

نکات مهم

  • توصیه می‌شود درصورتی که نسخه قدیمی اپلیکیشن مبین‌نت را نصب کرده‌اید، ابتدا آن را حذف و سپس نسبت به دانلود نسخه جدید اقدام کنید.
  • مشترکین مبین‌نت پس از نصب نسخه جدید اپلیکیشن بر روی تلفن همراه برای ورود به محیط برنامه باید شماره موبایل و رمز عبور خود را مجدداً وارد کنند.
  • در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید می توانید بر روی “کلمه عبورم را فراموش کردم” کلیک و شماره همراه خود را وارد نمایید. پس از وارد کردن شماره همراه، یک کد به تلفن همراه شما ارسال می شود و شما می توانید رمز عبور جدید را تعریف کرده و وارد اپلیکیشن شوید.
  • مشترکینی که نسخه دسکتاپ این برنامه را نصب می‌کنند نیز به تمامی ابزارهای عیب‌یابی و بررسی ارتباط با شبکه دسترسی خواهند داشت، البته در نسخه دسکتاپ نیازی به درج شماره موبایل و رمز عبور نیست.
  • در هنگام نصب نسخه دسکتاپ در صورت مشاهده پیام از Windows Defender، با کلیک بر روی گزینه More info و انتخاب گزینه Run anyway  پیغام خطا برطرف و نرم افزار بدون هیچ گونه مشکلی نصب خواهد شد و نیازی به خاموش کرد این سرویس در ویندوز نمی باشد. 

ابزار جدید در کدام قسمت اپلیکیشن مبین‌نت قرار دارد؟

برای دسترسی به ابزار «عیب‌یابی ارتباط با شبکه» در اپلیکیشن مبین‌نت، پس از ورود به صفحه اصلی، به منوی سمت راست مراجعه و گزینه «ابزارها» را انتخاب کنید. با انتخاب این آیتم، گزینه عیب‌یابی ارتباط با شبکه نمایش داده می‌شود. اکنون با انتخاب این گزینه، صفحه مربوط به بررسی ارتباط شبکه به مشترکین نمایش داده می‌شود. سه بخش زیر در این صفحه قابل دسترس هستند:

عیب‌یابی

در قسمت عیب‌یابی مواردی چون «ارتباط با مودم»، «ارتباط با شبکه مبین‌نت»، «ارتباط با اینترنت داخلی» و «ارتباط با اینترنت بین‌الملل» همراه با نمایش میزان پینگ و آی‌پی مشترک قابل مشاهده و تست خواهد بود. برای انجام این تست، فقط باید گزینه شروع در پایین صفحه عیب‌یابی را انتخاب کرد.

تست مودم

انواع مودم‌های مبین‌نت در صفحه تست مودم، قابل مشاهده هستند. ابتدا در این قسمت باید نوع مودم خود را انتخاب و بر روی گزینه شروع کلیک نمایید. توجه داشته باشید اگر رمز عبور ورود به تنظیمات مودم از حالت admin تغییر کرده باشد، در این بخش باید مجددا نام کاربری و رمز عبور وارد شود. پس از انجام ارزیابی، وضعیت پارامترهای سیگنالی مودم مورد بررسی و برای شما نمایش داده خواهد شد.

تست سرعت

با انتخاب صفحه تست سرعت، به راحتی و با کلیک بر گزینه شروع تست از وضعیت «پینگ»، سرعت دانلود و سرعت آپلود سرویس خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن آگاه شوید. لازم به ذکر است که تست سرعت با استفاده از این اپلیکیشن، برای مشترکین مبین‌نت امکان‌پذیر خواهد بود. در این صفحه تست سرعت یک مرتبه با سرور داخلی و یک مرتبه نیز با سرور جهانی اینترنت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

** توجه داشته باشید برای استفاده از این بخش‌ها‌، ابتدا باید از اتصال دستگاه خود به مودم اطمینان حاصل نمایید.

نسخه دسکتاپ اپلیکیشن مبین‌نت چگونه کار می‌کند؟

اگر اغلب با استفاده از سیستم خانگی یا لپ‌تاپ خود به اینترنت متصل می‌شوید، می‌توانید از امکانات مختلف نسخه دسکتاپ این برنامه بهره‌مند شوید. پس از نصب نسخه دسکتاپ، ابزارهایی مانند بررسی ارتباط (ارتباط با مودم، اینترنت و شبکه مبین‌نت)، تست سرعت، اتصال به مودم (وضعیت سیگنال‌های مودم و کیفیت اتصال و …) و درخواست پشتیبانی (تنظمیات وای‌فای و Status) برای این مشترکین قابل دسترسی خواهد بود.

خطای شناسایی شده را چگونه برطرف نمایید؟

اگر هر یک از بخش‌های ابزار «عیب‌یابی ارتباط با شبکه» مشکلی را در وضعیت شبکه شناسایی کند، می توانید از طریق ثبت تیکت یا تماس با پشتیبانی مبین‌نت به شماره 1575، مشکل خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی های لازم را انجام دهند.