اخبار و مقالات

تازه‌ترین اخبار و مقالات مبین‌نت را مشاهده کنید.

۱۷:۵۲:۳۴ ۱۴۰۳-۰۲-۰۴

پروانه UNSP به مبین‌نت اعطا شد

در حاشیه جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، آیین اعطای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات موسوم به UNSP به شرکت ارتباطات مبین‌نت برگزار شد و مبین‌نت پروانه UNSP را دریافت کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت، این مجوز با هدف توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور از سوی عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به علیرضا صیدی مدیرعامل مبین‌نت اعطا گردید.

زارع‌پور در این جلسه درباره پروژه فیبر نوری گفت: «پیش از این در حوزه ارتباطات ثابت شاهد یک عقب‌ماندگی جدی بودیم و همواره در ۱۰ سال گذشته کشورمان در این حوزه در رنگینک‌های جهانی در انتهای لیست قرار داشت که این اصلا شایسته مردم ایران نبود. ما از ابتدای دولت پس از مشورت با متخصصان و فعالان صنعت ارتباطات کشور به این نتیجه رسیدیم که تنها راه‌حل ریشه‌ای مشکل ارتباطات کشور، پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهاست. پروژه فیبر نوری به شکل اساسی و ریشه‌ای می‌تواند مشکلات و اختلالاتی را که باعث نارضایتی مردم و کاربران می‌شود، به شکل ریشه‌ای حل و ارتباطات کشور را تا دهه‌های آینده بیمه کند.»

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برای این کار بزرگ حتما از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با ملحق شدن مبین‌نت و دو اپراتور دیگر به پروژه و افزایش تعداد اپراتورها به ۱۰ اپراتور، امید است بهترین سرویس‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

در پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، ‌مبین‌نت متعهد به ایجاد بیش از ۳ میلیون پورت فیبر نوری در استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و برخی از کلان‌شهرهای کشور است.

در حال حاضر، عملیات اجرایی فیبر نوری مبین‌نت در ۱۲ شهر واقع در استان‌های تحت تعهد در حال انجام است و شهر‌های بابلسر، گلوگاه، نیر، باسمنج، هشترود و فاز اول شهر ساری به مرحله ارائه سرویس رسید‌ه‌اند.

مبین‌نت با هدف توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) در تلاش است تا استان‌های تحت پوشش خود را به سرعت هزارمگابیتی فیبر نوری برساند و بستر هوشمندسازی را در کشور پیاده‌سازی کند.