همگام در مسیر تعالی

ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های مبین‌نت

در مسیر رشد و توسعه

همگام در مسیر تعالی

امروزه بنگاه‌های اقتصادی کشور در فرایند جهانی شدن با چالش‌های بی‌شماری مواجه هستند. حضور در بازارهای جهانی و حتی باقی ماندن در بازارهای داخلی، مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند بوده و با توجه به گسترش و پیچیدگی صحنه رقابت، سازمان‌هایی می توانند به بقای خود ادامه دهند که با تکیه بر خلاقیت و نوآوری نسبت به انتظارات ذینفعان پاسخگو باشند. در این راستا شرکت ارتباطات مبین‌نت با عنایت به اهمیت نقش بهره‌مندی از مدل‌های سرآمدی در توسعه پایدار، از سال ۹۱ با حرکت در مسیر سرآمدی، مدل‌های تعالی را به عنوان الگوی رشد و توسعه خود برگزیده و با شرکت در جوایز مرتبط همانند “جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات”، ” ارزیابی، رتبه بندی و انتخاب اپراتورهای برتر سرویس‌های فناوری اطلاعات” و به پشتوانه سرمایه‌های انسانی شایسته خود، کوشش می کند با ارزش آفرینی برای ذی‌نفعان، نسبت به کسب رضایت آنها و دستیابی به موفقیت پایدار اقدام نماید.

ماموریت، ارزش و چشم‌انداز مبین‌نت

ماموریت مبین‌نت

ارتقاء زندگی دیجیتال و ارائه سرویس‌‌های متنوع به سازمان‌ها و کاربران خانگی ماموریت اصلی ماست. مبین‌نت با تکیه بر فرهنگ سازمانی مناسب و ایجاد شراکت هم‌افزا به دنبال ایجاد صمیمیت با مشتریان، رفع نیازهای کارکنان و افزایش سودآوری برای سهامداران است.

چشم‌انداز :

  • چشم‌انداز مبین‌نت
    • انتخاب اول مشتریان در مسیر تحول دیجیتال با ارائه راهکارهای هوشمند
  • مشتریان اینترنت اشتراکی
    • اپراتور پیشرو در ارائه خدمات اینترنت ثابت بی سیم به مشتریان خانگی
  • مشتریان سازمانی
    • بزرگترین اپراتور ارائه دهنده خدمات سازمانی مدیریت شده

ارزش‌های مبین‌نت

  • مشتری مداری
  • نوآوری
  • نتیجه‌گرایی
  • شفافیت
  • پاسخگویی

خط‌مشی سیستم مدیریت یکپارچه 

شرکت ارتباطات مبین‎نت «سهامی خاص» بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات سراسری ارتباطی باند پهن بی‌سیم ثابت در کشور است. هدف مبین‌نت تبدیل‌شدن به یکی از موثرترین بازیگران صنعت است و در این راستا رویکرد صمیمیت با مشتریان، به ‌منظور افزایش رضایت و وفادارسازی آن‌ها و نیز پاسداری از دارایی‌های اطلاعاتی سازمان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است. به همین منظور سیستم مدیریت یکپارچه مبتنی بر استانداردهای ISO9001،ISO20000 وISO27001 در شرکت ارتباطات مبین‌نت پیاده‌سازی شده و برای دستیابی به مبانی این استاندارد، اصول زیر مدنظر قرار گرفته است:

تامین منافع سهام‎داران از طریق تعهد به ماموریت و نیل به چشم‎انداز شرکت

  • افزایش رضایت و وفاداری مشتریان
  • آگاهی‌رسانی و توانمندسازی کارکنان
  • بهبود مستمر سیستم مدیریت یکپارچه از طریق افزایش اثربخشی و کارایی فرایندها
  • توسعه همکاری با شرکاء و ایجاد اتحادهای استراتژیک
  • اهتمام در افزایش سطح محرمانگی، دسترس‌پذیری و یکپارچگی دارایی‌های اطلاعاتی
  • حفظ و ارتقاء سطح امنیت با هدف پایداری کسب و کار

 

  • مدیریت ارشد شرکت ارتباطات مبین‌نت ضمن پایبندی به اصول فوق و جاری‎سازی آن در سطح شرکت، در کنار تعهد به بهبود مستمر، اثربخشی و برآورده کردن الزامات مربوطه و همچنین پایبندی به قوانین و مقررات کشور، این خط‎مشی را چارچوبی برای تعیین و بازنگری اهداف خود قرار داده است. بدین منظور خط‌مشی سیستم مدیریت یکپارچه در دسترس تمام کارکنان قرار گرفته است و انتظار می‎رود با تلاش و همکاری این عزیزان، تحقق این مهم میسر شود.

 

علیرضا صیدی

مدیر عامل

                                                                             شرکت ارتباطات مبین‌نت

ادامه

جوایز، افتخارات، دستاوردها در عرصه‌ی ملی و بین‌المللی

  • کسب تندیس بلورین در ششمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ سال95
  • کسب رتبه اول جشنواره ملی فاوا به عنوان برترین اپراتور وایمکس کشور سال 94-95
  • کسب تقدیرنامه حمایت از مسابقات برنامه نویسی آنلاین (کدکاپ شریف)؛
  • کسب رتبه 207 در رتبه‌بندی شرکت‌های برتر IMI100 و صعود 41 پله‌ای در سال95؛
  • تندیس بخش فناوری اطلاعات از سومین جشنواره‌ی ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا)؛
  • جایزه‌ی فناوری ایران (ایتا) به عنوان برترین ارایه‌کننده‌ خدمات وایمکس در کشور؛
  • نشان بین‌المللی اعتماد مشتریان در حوزه‌ اینترنت (TBA) از سوی اتحادیه‌ اروپا؛
  • نشان برند محبوب مشتریان در حوزه‌ی اینترنت و خدمات ارتباطات (PCB)؛
  • تندیس و نشان رضایت‌مندی مشتری از همایش بزرگان رضایت‌مندی مشتری؛
  • دریافت تندیس برترین شرکت‌های ایران (Topex 2012)؛
  • دریافت تندیس بین‌المللی کیفیت برتر 2012؛
  • دریافت گواهی‌نامه‌ی بین‌المللی کیفیت برتر از کانادا (ICS)؛
  • دریافت تندیس و لوح تقدیر هشتمین جشنواره‌‌ی ملی قهرمانان صنعت ایران؛<
  • برگزیده‌ی دریافت نشان و استاندارد بین‌المللی ارزش برند (ISO 10668:2010) از اتحادیه‌ی اروپا؛
  • برگزیده‌ی دریافت نشان ملی نوآوری در خدمات ارتباطات و اینترنت؛
  • لوح تقدیر از یازدهمین کنفرانس مدیران کیفیت؛
  • دریافت تقدیرنامه از کنفرانس ملی پرداخت الکترونیک؛
  • دریافت تقدیرنامه از دوازدهمین اجلاس شورای رگولاتورهای مخابرات جنوب آسیا و…؛
  • دریافت تندیس برترین سایت اینترنتی از ششمین جشنواره‌ی وب ایران؛
  • دریافت لوح روابط عمومی برتر از یازدهمین جشنواره‌ی روابط‌ عمومی‌های برتر کشور؛
  • دریافت لوح گواهی اشتهار به کیفیت چهار ستاره در سیزدهمین دوره ارزیابی ملی کیفیت ایران؛
  • کسب تندیس ITA به عنوان برترین ارائه‌دهنده خدمات وایمکس در ایران 2011
  • عضویت در سایت GTI (Global TD-LTE Initiative)
  • حضور در کنفرانس LTE Asia 2012 در سنگاپور و سخنرانی به نمایندگی
  • تندیس و گواهی‌نامه‌ از کنفرانس بین‌المللی ECDC 2013 Security
  • حضور در کنفرانس LTE MENA 2013 در دبی و سخنرانی
  • حضور در کنفرانس LTE World Summit 2013 در آمستردام و سخنرانی
  • حضور و سخنرانی در کنفرانس جهانی LTE World Summit 2014
  • میزبانی مدیران انجمن جهانی وایمکس (WiMAX Forum) در سال 1393
  • میزبانی از هیئت‌های مرتبط با صنایع مخابراتی از جمله وزیران ارتباطات کشورهای آذربایجان، عراق و قطر در سال93
  • میزبانی از دبیرکل سابق اتحادیه‌ی جهانی مخابرات (ITU) دکتر حمدون توره در سال 1393
  • رتبه‌ی 1 در زمینه‌ی فعالیت خدمات شبکه‌های اطلاع‌رسانی Providersاز شورای عالی انفورماتیک ایران
  • رتبه‌ی 1 در زمینه‌ی فعالیت شبکه‌ی داده‌های رایانه‌ای و مخابراتی از شورای عالی انفورماتیک ایران
  • کسب گواهینامه اشتهار به کیفیت چهار ستاره – جایزه ملی کیفیت-1394
  • حضور در اجلاس توسعه‌دهندگان فناوری TD-LTE (XGP Forum 20th Anniversary Event & TDD Forum, 2016 in Osaka)ژاپن و ارائه سخنرانی معاونت بازاریابی و فناوری
  • حضور درکنفرانس وای فای لندنWiFi World Summit 2012
  • حضور در کنفرانس سنگاپور LTE Asia Summit 2012
  • درکنفرانس دبی LTE MENA Summit 2013
  • حضور در کنفرانس آمستردام LTE World Summit 2013, 2014
  • حضور در کنفرانس جهانی پهنا باند Broadband World Summit 2012,2013, 2014
  • حضور درکنگره جهانی موبایل (2012 – ۲۰۱۷)
  • حضور در اجلاس TD-LTE ( شانگهای چین-اوزاکا ژاپن) 2014-2017
  • دریافت جایزه ملی کیفیت ICTINQA( تندیس بلورین)-1395
  • دریافت جایزه اجلاس یکصد برند برتر و برند اول در صنعت حوزه تلکام
  • رتبه مبین‌نت در بین شرکت‌های برتر ایرانی (IMI100)
    مبین‌نت در ادامه‌ی موفقیت‌های خود، در بین 500 شرکت برتر ایرانی با دو برابر شدن میزان فروش در سال مالی 92، ضمن کسب رتبه‌ی 273، نسبت به دوره‌ی قبل 40 رتبه ارتقا یافته است. این در حالی است که رتبه‌ی سال 91 مبین‌نت نیز پس از اصلاح حساب‌های مالی سه ماهه‌ی آخر سال، از 387 به 313 ارتقا یافت.همچنین، مبین‌نت توانست در سال مالی 93 با کسب رتبه 248 در بین 300 شرکت برتر ایرانی قرار گیرد که نسبت به رتبه سال قبل خود (273) صعود 25 پله‌ای داشته است. در سال 94 مبین نت با صعود 41 پله ای توانسته است رتبه 207 را در بین 500 شرکت برتر به خود اختصاص دهد.

کسب استاندارد   ISO 20000 و  تمدید استاندارد  ISO 9001

با استقرار سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود، موفق شدیم گواهی‌نامه سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، استاندارد ISO 20000  را کسب کنیم. علاوه بر آن، با هدف افزایش رضایت مشتریان خود و ایجاد بهبود مستمر در سازمان، برای چندمین سال متوالی توانستیم گواهی‌نامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 را تمدید کنیم.

استاندارد ISO/IEC 20000 یک استاندارد سیستم مدیریت خدمات (Service Management System) است که الزامات یک سازمان را برای ایجاد، پیاده‌سازی، نگهداری و بهبود مستمر سیستم مدیریت خدمات مشخص می‌کند. الزامات مشخص‌شده در استاندارد شامل برنامه‌ریزی، طراحی، انتقال، تحویل و بهبود خدمات برای برآوردن نیازهای خدمات و ارائه ارزش است.

استاندارد ISO/IEC 20000 مبین‌نت را در موارد زیر توانمندتر می­کند:

  • هم‌سوسازی فرایندهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات با نیازهای کسب‌وکار و مشتریان
  • تعیین سیاست‌ها و اهداف مدیریت خدمات برای بهبود ارائه خدمات فناوری اطلاعات
  • مدیریت تعهدات خود برای پیروی از الزامات قانونی و الزامات قابل اجرا و سایر تعهدات ذی‌نفعان و بررسی مداوم وضعیت انطباق با آن­ها و امکان بهبود مستمر سیستم مدیریت برای افزایش عملکرد آن
  • ایجاد اطمینان از کیفیت خدمات ارائه‌شده و همچنین اطمینان از خدمات موثر و انعطاف‌‌پذیر در محیط در حال تغییر ارائه خدمات امروزی
  • پشتیبانی از سازمان در ایجاد استراتژی چرخه عمر خدمات