خط مشی سیستم مدیریت کیفیت

شرکت ارتباطات مبین‌نت «سهامی خاص» تنها دارنده‌ پروانه‌ سراسری ارائه خدمات ارتباطی باندپهن بی‌سیم بر بستر فناوری وایمکس در ایران به‌شمار می‌رود. ما با هدف تبدیل شدن مبین‌نت به انتخاب نخست مشتریان خدمات داده، ارتقای روزافزون سطح کيفی خدمات و ارج نهادن به عناصر بنيادين و حياتی سازمان را كه همانا مشتريان و ذي‌نفعان شرکت هستند، سرلوحه فعاليت‌های خود قرار داده‌ایم.

به همين منظور، اقدام به استقرار سيستم مديريت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO9001:2008 در سازمان نموده و براي دستيابي به مبانی اين استاندارد، اصول زير را مد نظر قرار می‌دهیم:

  1. ارتقای سطح رضایت مشتریان
  2. بهبود مداوم کیفیت محصولات و خدمات شرکت و ایجاد تنوع در آن‌ها برای انواع مشتریان متناسب با استانداردهای ملی و فراملی
  3. دستیابی به اهداف سازمان با به‌کارگیری و توانمندسازی افراد حرفه‌ای، کارآمد و مسئولیت‌پذیر و حمایت همه‌جانبه از این کارکنان به عنوان اصلي‌ترين سرمايه شرکت
  4. تأمین منافع سهام‌داران از طریق بهبود عملکرد مالی
  5. بهبود مستمر سیستم مدیریت کیفیت از طریق افزایش اثربخشی و کارایی فرآیندها و توسعه‌ی سیستم‌های اطلاعاتی شرکت

مديريت ارشد شرکت ارتباطات مبین‌نت «سهامی خاص»، ضمن پاي‌بندی به اصول فوق و جاري‌سازی آن در سطح شرکت در کنار تعهد به بهبود مستمر اثربخشي و برآورده كردن الزامات مربوطه، اين خط مشي را چارچوبی براي تعيين و بازنگري اهداف قرار داده ‌است. بدين‌منظور اين خط مشی در دسترس تمامی کارکنان قرار گرفته و انتظار مي‌رود با همت و مشارکت این عزیزان، تحقق اين مهم در کوتاه‌ترین زمان ميسر شود.                               
                                                           
حسین ریاضی

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت

 
ماموریت مبیننت

«ما به افراد و کسب ‏وکارهای ایرانی در جهت بالا بردن کیفیت زندگی و تحقق رویاهای ارتباطی ایشان به وسیله‌ی فن‌آوری‏‎های نوین یاری می‎رسانیم. ما مشتاقانه و خلاقانه، به ارائه‎‏ی محصولات و خدمات باکیفیت‏، ایجاد سازمانی متعالی و ارتقاء تجربه مشتری متعهد هستیم. افزایش پیوسته‏‎ی سرعت ارتباطات فردی و سفارشی‎سازی راه‎حل‎های سازمانی الهام‎‏بخش اقدامات ماست و این مهم با تکیه بر زیرساخت‎ سراسری، سرمایه‏‎های انسانی فرهیخته‏‎ی ایرانی و انواع شراکت‏‎های هم‎افزا تحقق می‎یابد. سودآوری در عین حفظ منافع ملی و رعایت حقوق شهروندی بخشی از ایدئولوژی ماست.»

چشمانداز مبیننت

«برترین انتخاب مشتریان خدمات داده بر بستر فن‌آوری‌های باند پهن بی‎سیم ثابت»

ارزشهای مبیننت

م: مشتری محوری

ب: بهبود مستمر

ی: یادگیری سازمانی

ن: نتیجهگرایی

ن: نوآوری

ت: تکریم کارکنان

 

یک مبین‌نت متعالی

مبین‌نت در سال ۹۳ به رشد قابل توجهی در خصوص سهم بازار و بلوغ ارایه‌ی خدمات دست پیدا کرد و بر همین اساس سه هدف استراتژیک افزایش درآمد از مشتریان انبوه، تمرکز بر توسعه‌ی خدمات سازمانی و کاهش هزینه‌های جاری را پیش روی خود قرار داد. این اهداف در نهایت منجر به افزایش رضایت مشتریان، استفاده‌ی حداکثری از سرمایه‌گذاری‌ها، بهبود کیفیت خدمات توسط مشتریان و در نهایت دست‌یابی به سود خالص  شد که این امر مهم به‌طور هماهنگ و مبتنی بر برنامه‌ریزی سالانه محقق گشت.
مبین‌نت در نظر دارد در سال ۹۴، ضمن پیگیری اهداف سال گذشته که برآمده از استراتژی‌های سازمان بوده است، اقدامات و رویکردهای خود را با توجه به وضعیت تحقق شاخص‌های استراتژیک بازنگری کند و در راستای تحقق اهدافی که سال گذشته محقق نشده‌اند گام‌های موثرتری بردارد. بر این اساس «پروژه‌ی برنامه‌ریزی استراتژیک برای افق ۵ ساله‌ی سازمان با همکاری کلیه‌ی پرسنل آغاز شده است. در این پروژه تلاش می‌شود با تحلیل مناسب محیط بیرونی و درونی سازمان، استراتژی‌های مبین‌نت به بهترین شکل مورد بازنگری قرار گیرند. مبین‌نت اکنون به وضعیتی رسیده است که بسیاری از فرآیندها پیاده‌سازی شده است و تنها نیازمند بهسازی این فرایندها مبتنی بر سیستم‌ها و استانداردهای مدیریت جهانی هستیم.

جوایز، افتخارات و دستاوردها

•    کسب رتبه‌ی برتر از پنجمین جشنواره‌ی ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا)، به عنوان برترین اپراتور سال ۹۴ به انتخاب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

•    کسب گواهینامه اشتهار به کبفیت سه‌ستاره از چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (ICTINQA)

•    کسب تندیس ITA به عنوان برترین ارایه‌دهنده خدمات وایمکس در ایران

•    تندیس و گواهی‌نامه‌ی بین‌المللی کیفیت برتر از کانادا (ICS)  در دو سال متوالی ۲۰۱۱ و  ۲۰۱۲   

•    دارای گواهینامه استاندارد ISO 9001:2008

•    نشان و استاندارد بین‌المللی ارزش برند (ISO 10668:2010) از اتحادیه‌ی اروپا ۲۰۱۲    

•    نشان گسترش دهندگی خدمات وایرلس براساس تکنولوژی وایمکس۲۰۱۲   

•   گواهی‏نامه‌ی PERMIUM  بابت اُپراتوری خدمات اینترنت وایرلس و گسترش وایمکس در سال ۲۰۱۳

•   تندیس و نشان رضایت‌مندی مشتری از همایش بزرگان رضایت‌مندی مشتری ۲۰۱۳  

•    نشان برند محبوب مشتریان در حوزه‌ی اینترنت و خدمات ارتباطات (PCB)

•    نشان بین‌المللی اعتماد مشتریان در حوزه‌ی اینترنت (TBA)

•    رتبه‌ی ۱ در زمینه‌ی فعالیت خدمات شبکه‌های اطلاع‌رسانی  Providers از شورای عالی انفورماتیک ایران

•    رتبه‌ی ۱ در زمینه‌ی فعالیت شبکه‌ی داده‌های رایانه‌ای و مخابراتی از شورای عالی انفورماتیک ایران

•    عضویت در سایت GTI (Global TD-LTE Initiative)

 

ارتقای جایگاه مبین‌نت در بین شرکت‌های برتر ایرانی (IMI100)

مبین‌نت در ادامه‌ی موفقیت‌های خود و به دنبال افزایش دو برابری فروش در سال مالی ۹۲ توانست در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایرانی، ضمن کسب رتبه‌ی ۲۷۳، نسبت به دوره‌ی قبل ۱۱۴ رتبه جایگاه خود را ارتقا دهد. رتبه‌ی سال ۹۱ مبین‌نت، ۳۸۷ بوده است که این رشد چشمگیر مبین‌نت را  در ردیف شرکت‌هایی با رشد بسیار بالا قرار داده است.