پترونت (Petronet)

راهکار ویژه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
Petronet

پترونت مبین‌نت چیست؟

اگر جزو شرکت‌های فعال صنعت نفت، گاز و پتروشیمی هستید حتماً به‌خوبی می‌دانید که ارتباط بین تمام نقاط عملیاتی و ستادی در بستر یک شبکه‌ی ارتباطی مطمئن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این روزها ارائه‌ی خدمات در خصوص یکپارچه‌سازی اطلاعات حوزه‌ی نفت، گاز و پتروشیمی، در سراسر یک کسب و کار به‌صورت جهانی مطرح شده است. شرکت ارتباطات مبین‌نت با توجه به توسعه‌ی شبکه‌ی سراسری خود در سراسر کشور به منظور ایجاد سرویس‌های مجزا و یکپارچه، سرویس Petronet را مخصوص صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در کشور طراحی و پیاده‌سازی کرده است.
در قالب این سرویس علاوه‌بر انتقال تصویر و صدا می‌توان کلیه‌ی نرم‌افزارهای تجزیه و تحلیل اطلاعات و خصوصیات ذخایر و بهبود حفاری، پیش‌بینی تولید و ساده‌سازی داده به‌صورت یکپارچه و منسجم و سراسری در کلیه‌ی نقاط موجود سازمان‌های مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی را راه‌اندازی نمود.
راهکار ویژه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

پترونت مبین‌نت چه هدفی را دنبال می‌کند؟

هدف از ارائه‌ی این خدمت، امکان ایجاد شبکه‌ای گسترده و ارزان برای شرکت‌های فعال در صنعت نفت است که تمایل دارند میان دفاتر خود در مناطق تحت پوشش شبکه‌ی سراسری و بی‌سیم مبین‌نت ارتباط برقرار کنند. سطح خدمات قابل ارائه بر اساس نوع خدمت به صورت اختصاصی یا اشتراکی می‌تواند ارائه گردد.

ویژگی‌های شبکه‌ ملی بی‌سیم پترونت مبین‌نت

شبکه‌ ملی بی‌سیم پترونت، شبکه‌ای همانند اینترنت است با این تفاوت که در اینجا تبادل داده‌ها درشبکه‌ای محلی انجام می‌شود و مشترک در این خدمت که بر روی بستر شبکه‌ی یکپارچه‌ی مبین‌نت ارائه می‌شود، فقط به منابع درون همین شبکه دسترسی خواهد داشت. از کاربردهای شبکه‌ی ملی بی‌سیم پترونت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
برقراری ارتباط مطمئن بین شعب و دفاتر سازمان‌ها
برقراری ارتباط ایمن و پایدار با سامانه مدیریت لجستیک و تامین کالاهای نفتی
شبکه‌هایی که نیاز به بستر ارتباطی خارج از بستر اینترنت دارند
شبکه‌هایی که نیازمند ارتباط پایدار و با دسترسی بالا هستند
شبکه‌هایی که راه‌اندازی و جابه‌جایی سریع نیاز دارند
شبکه‌هایی که پراکندگی جغرافیایی گسترده در سراسر کشور دارند
راهکار ویژه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

معماری و پهنای باندهای قابل ارائه

دفتر مرکزی شرکت‌‌های فعال در صنعت و شعب مستقر در نقاط مختلف، از طریق بستر انتقال ماکروویو و TD-LTE، به Back Haul مبین‌نت متصل شده و با پیاده‌سازی تنظیمات مورد نیاز، ارتباط با سرورهای ارائه‌دهنده‌ی سرویس پترونت برقرار می‌گردد. طراحی شبکه پترونت بدین گونه است که شعب سازمان از طریق CPE یا رادیو به شبکه‌ی مبین‌نت و از طریق آن به APN پترونت متصل شده و از این طریق امکان برقراری ارتباط بین تجهیزات مبین‌نت در شعب سازمان و دسترسی به مسیر HQ به صورت دوطرفه برقرار می‌شود.
HQ سازمان نیز از طریق رادیوی P2P به Metro siteهای مبین‌نت متصل شده و در APN پترونت قرار گرفته و از این طریق به مسیرهای شعب که داخل APN در دسترس هستند متصل می‌گردد.
بسته به نیاز مشتری و نوع لینک ارتباطی، پهنای باندهای متنوعی در این سرویس قابل ارائه است. به‌طور کلی دفتر مرکزی مشتری از طریق لینک مایکروویو و با استفاده از رادیو با پهنای باند مورد نیاز مشتری به شبکه‌ی مبین‌نت متصل می‌شود. در خصوص اکثر شعب مشتری که از طریق CPE به شبکه مبین نت متصل می‌شوند، پهنای باندهای تضمین‌شده تا 10 Mbps دانلود و 8 Mbps آپلود قابل ارائه است. در شرایطی که امکان نصب CPE وجود نداشته و یا مشتری پهنای باندی بیشتر از 10 Mbps نیاز داشته باشد، شعبه‌ی مشتری از طریق لینک رادیویی با پهنای باند اختصاصی مورد نیاز به شبکه‌ی مبین‌نت متصل خواهد شد. پس از برقراری سرویس و به درخواست مشتری، پهنای باند دریافتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل افزایش خواهد بود.

مخاطب این سرویس چه شرکت‌هایی هستند؟

تمامی شرکت‌هایی که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کنند و تمایل دارند بین نقاط موردنظر خود در سراسر کشور ارتباطی امن، پایدار و سرعت ایجاد کنند.
نصب و راه‌اندازی سرویس Petronet

نصب و راه‌اندازی سرویس

مبین‌نت برای سهولت بیشتر پس از دریافت درخواست شرکت‌ها و امکان‌سنجی اولیه، فرایند نهایی امکان‌سنجی میدانی را پس از تأیید قیمت توسط مشتری به‌صورت رایگان و به‌سرعت آغاز می‌کند. سپس یک مسئول مشتری (Account Manager) از کارشناسان تیم امور مشتریان سازمانی به مشتری معرفی شده و تا پایان قرارداد، کلیه‌ی درخواست‌های شرکت‌ها را مستقیماً پیگیری می‌کند. پس از آن با طی شدن روال مالی، فرایند نصب و تحویل سرویس به صورت رایگان انجام‌ می‌شود.
پس از اعلام مختصات جغرافیایی شعب توسط مشتری، بررسی اولیه‌ی امکان ارائه‌ی سرویس در اسرع وقت توسط مبین‌نت صورت می‌گیرد، سپس با تأیید قیمت پیشنهادی خدمات توسط مشتری، فرایند امکان‌سنجی میدانی رایگان با هماهنگی مشتری انجام می شود. در این مرحله یک مسئول مشتری (Account Manager) از کارشناسان تیم امور مشتریان سازمانی مبین‌نت، به مشتری اختصاص داده می شود و تا پایان قرارداد، کلیه درخواست‌های مشتری را مستقیما پیگیری می‌نماید. با توجه به تخصیص Account Manager و همچنین ارائه سامانه تیکتینگ، مشتری قادر خواهد بود تا در ادامه همکاری خود با مبین‌نت کلیه درخواست‌ها، اعم از نصب جدید، جابه‌جایی یا جمع‌آوری نقاط فعلی را از طریق سامانه، ثبت و پیگیری نماید. با توجه به امکانات ایجاد شده، به کلیه درخواست‌های مشتری در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد.
سامانه‌ پشتیبانی مشتریان Petronet

پشتیبانی مبین‌نت در کنار شماست

درصورت بروز مشکل در هنگام اتصال و استفاده از سرویس پترونت، کارشناسان مبین‌نت از طریق شماره‌ ۸۳۸۶۹۷۰۰-۰۲۱ در تمام روزهای هفته بصورت 24 ساعته پاسخگو بوده و مشترکین را راهنمایی می‌نمایند. در صورت عدم رفع مشکل پس از بررسی کارشناسان، با توجه به مستقر بودن کارشناس فنی مبین‌نت در تمام شهرهای تحت پوشش؛ پس از اعلام واحد پشتیبانی، کارشناس به محل مشترک اعزام گردیده و کلیه‌ی اقدامات لازم، همچنین پیگیری‌های مستمر در خصوص مرتفع نمودن مشکل سرویس مشترک تا زمان رفع کامل آن صورت می‌گیرد.
شرایط نگهداری سرویس

شرایط نگهداری سرویس

تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه در مدت زمان ارائه‌ی سرویس به مشترک به‌صورت ۷*۲۴ پاسخگو بوده و سرویس نیز بصورت ۷*۲۴ فعال و در دسترس کاربران خواهد بود.
سامانه‌ مانیتورینگ و نگهداری شبکه

سامانه‌ مانیتورینگ و نگهداری شبکه

در سامانه‌ی مانتیورینگ بر اساس نوع سرویس دریافتی مشترک، صفحه‌ی اختصاصی تعریف می‌گردد که میزانLog و در دسترس‌پذیری لینک رادیویی تمام نقاط توسط بخش مانیتورینگ مبین‌نت قابل مشاهده است. مراکز مشخص‌شده از شعب مشترک بر روی بستر مبتنی‌بر IP طراحی می‌گردد.
ارتباط با کارشناسان

با شما در ارتباط هستیم

فرم زیر را پر کنید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.