اخبار و مقالات

تازه‌ترین اخبار و مقالات مبین‌نت را مشاهده کنید.

۰۱:۰۲:۰۰ ۱۳۹۸-۰۲-۲۴

همکاری مبین‌نت و بانک آینده در حوزه‌ی امنیت اطلاعات

در دنیای امروز داده‌های مربوط به حساب‌های مالی یا تراکنش‌ها که بیشتر آنها در اختیار بانک‌ها قرار دارد از مهمترین اطلاعات محسوب می‌شوند. 

اما چه کسی از این اطلاعات با ارزش و گران‌بها حفاظت می‌کند؟ 

وظیفه‌ی حراست از مهمترین اطلاعات تجار،‌ صاحبان سرمایه،‌ سازمان‌ها و… را چه کسانی برعهده می‌گیرند؟ 

مبین‌‌نت به عنوان بزرگترین ارائه‌دهنده‌ی خدمات سازمانی در همکاری با یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین بانک‌های ایران، “بانک آینده” راهکاری هوشمند برای امنیت شبکه بانکی و اطلاعاتی را مبتنی‌بر سرویس (VPN) یا Virtual Private Network (شبکه‌ی اختصاصی مجازی) طراحی و اجرا کرده است. 
.
در حال حاضر، بالغ بر 36 بانک خصوصی، دولتی، مؤسسه‌های مالی و اعتباری و بسیاری از سازمان‌های بزرگ دولتی و غیردولتی با بیش از ۷۰۰۰ شعبه در سراسر کشور از این خدمات به عنوان ارتباط اصلی یا پشتیبان استفاده می‌کنند.

“شبکه‌ی اختصاصی مجازی” مبین‌نت با بهره‌گیری از ویژگی‌های #باندپهن_بیسیم  امکان برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات به شکل رمزگذاری شده را میان دفتر مرکزی با دیگر دفاتر یا شعب بانک آینده در سراسر کشور فراهم کرده است.

“شبکه‌ی اختصاصی مجازی” با توجه به قابلیت‌های منحصر به فرد ابرِ شبکه‌ی مبین‌نت، می‌تواند پاسخ‌گوی مناسبی برای نیاز سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگی باشد که لازم است اطلاعات‌شان بر بستری ایمن و قابل اعتماد و با بالاترین سطح کیفیت انتقال یابد. 

این خدمات کاملاً منطبق و در بسیاری موارد بیش از تمام نیازمندی‌های شرکت‌های بزرگ، بانک‌‌ها و ابرسازمان‌هایی است که ترجیح می‌‌دهند اطلاعات و داده‌های‌شان بر بستری ایمن و قابل‌اعتماد با بالاترین سطح تضمین کیفیت و خدمات پشتیبانی رد و بدل شوند.

شبکه‌ی اختصاصی مجازی مبین‌نت به دلیل بهره‌گیری از فناوری پیشرفته‌ی وایمکس و TD-LTE، امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در اختیار مشتریان سازمانی قرار می‌دهد.

اگر شما نیز نیازمند بستری امن و باکیفیت برای برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات میان نقاط مختلف و دفاتر اصلی خود هستید، شبکه‌ی اختصاصی مجازی مبین‌نت کاملاً مناسب شما خواهد بود.

این خدمت به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که بتواند شبکه‌ی خصوصی و مطمئنی را برای مشترکین خود با ملاحظات امنیتی بالا ایجاد کند.

شبکه‌ی اختصاصی مجازی بر بستر تی دی ال تی ای ( TD-LTE ) چگونه کار میکند؟

در این نوع خدمات، برای هر سازمان یک شبکه‌ی گسترده‌ (WAN) اختصاصی ایجاد می‌شود که در سراسر مناطق تحت پوشش مبین‌نت، امکان اتصال به این شبکه و دسترسی به سرورها و خدمات داخلی آن سازمان را فراهم می‌کند.

تمامی دفاتر و شعب از طریق یک مودم تی دی ال تی ای ( TD-LTE ) وارد ابر شبکه‌ی مبین‌نت می‌شوند و برای تبادل اطلاعات به WAN اختصاصی سازمان ارتباط می‌یابند.

با توجه به حجم بالای تبادل اطلاعات میان نقطه‌ی مرکزی با دفاتر دیگر، از لینک پرظرفیت (مایکروویو، فیبر نوری و…) برای ارتباط نقطه‌ی مرکزی با ابرِ شبکه‌ی مبین‌نت استفاده می‌شود.

کاربردهای شبکه‌ی اختصاصی مجازی


• برقراری ارتباط امن و مطمئن بین شعب و دفاتر سازمان‌ها


• مناسب شبکه‌های نیازمند ارتباط پایدار و با دسترسی بالا


• مناسب شبکه‌های نیازمند راه‌اندازی و جابه‌جایی سریع


• مناسب شبکه‌های دارای پراکندگی جغرافیایی در سراسر کشور